Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Technologie interaktywne

Posłuchaj obrazu

Nasze badania mogą mieć szczególne zastosowane w kształceniu w dziedzinie sztuki, gdzie materiał audio może dostarczyć dodatkowych informacji na temat poznawanego dzieła oraz – co ważniejsze – skierować uwagę wzrokową uczniów na najważniejsze jego składniki.

Wyniki wstępnych badań (Krejtz, Szarkowska, Krejtz, Walczak, Duchowski 2012) pokazują olbrzymi potencjał wykorzystania audiodeskrypcji w kierowaniu uwagą wzrokową, a co za tym idzie zwiększania – skuteczności uczenia się.

W projekcie przeprowadzono badanie w schemacie eksperymentalnym z wykorzystaniem zaawansowanych metod okulograficznych na próbie sześćdziesięciu uczniów warszawskiego liceum ogólnokształcącego.

 

Tytuł projektu: Wykorzystanie technologii interaktywnych oraz audiodeskrypcji w nauczaniu multimodalnym sztuki

Wykonawca: Laboratorium Interaktywnych Technologii

powrót