Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Technologie interaktywne

Wirtualna wieża Hanoi

Szczególne zastosowanie technologii widzimy w obszarze kształcenia matematyki, gdzie aplikacja interaktywna może zwiększyć zaangażowanie w poznawanie nowego materiału i – co ważniejsze – skierować uwagę uczniów na aspekty newralgiczne dla zrozumienia materiału.

W projekcie przeprowadzono badanie w schemacie eksperymentalnym z wykorzystaniem zaawansowanych metod okulograficznych na próbie siedemdziesięciu uczniów warszawskiego liceum ogólnokształcącego.

Efektem badań będzie między innymi artykuł naukowy w czasopiśmie międzynarodowym poświęconym tematyce kształcenia, prezentacja na międzynarodowych konferencjach oraz opracowanie wytycznych dla budowy interakcyjnych narzędzi edukacyjnych.

 

Tytuł projektu: Wykorzystanie technologii interaktywnych oraz animacji komputerowych w nauczaniu multimedialnym matematyki

Wykonawca: Laboratorium Interaktywnych Technologii

Partner: dr Piotr Chrząstowski-Wachtel z Instytutu Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego

powrót