Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Technologie interaktywne

Dzieci i gry komputerowe

Projekt polegał na opracowaniu założeń portalu z edukacyjnymi grami dla dzieci, którego celem było przekazanie rodzicom fachowej oceny dotyczącej rozwoju ich pociechy.

Zawartość informacyjną serwisu powiązano z obszarami oceny i kierunkami rozwoju najmłodszych, dzięki czemu rodzice uzyskują zindywidualizowaną informację o rozwoju poznawczo-społecznym swojego dziecka. Cykliczne korzystanie z gier na portalu umożliwia rodzicom śledzenie rozwoju i postępów dziecka, natomiast funkcje społecznościowe mają umożliwić wymianę doświadczeń pomiędzy rodzicami oraz kontakt z ekspertami w dziedzinie psychologii i rozwoju.

W badaniu wykorzystano podejście badawcze zwane research through design. Przeprowadziliśmy trzy sesje kreatywne z ekspertami do spraw rozwoju dziecka i rodzicami. Wykorzystaliśmy rozmaite metodologie:

  • experience sampling;
  • mind-mapping;
  • snow-ball technique;
  • speed-dating technique;
  • textual probing;
  • affinity diagram.
 

Tytuł projektu: Rozwój kompetencji u dzieci poprzez gry komputerowe

Wykonawca: Laboratorium Interaktywnych Technologii

powrót