Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Technologie interaktywne

Wielozadaniowy mózg

Głównym celem trwającego jeszcze projektu jest zbadanie efektywności nowatorskich treningów poznawczych jako czynników wpływających na podwyższenie sprawności intelektualnej i utrzymanie przez dłuższy czas bardziej efektywnego funkcjonowania zadaniowego ludzi dorosłych.

W szczególny sposób badanie poświęca uwagę osobom w starszym wieku oraz ich funkcjonowaniu poznawczemu w różnych sferach życia codziennego. Przyczynia się do pogłębienia dotychczasowej wiedzy na temat funkcjonowania poznawczego na przestrzeni dorosłego życia, ze szczególnym naciskiem na późną dorosłość.

Projekt ma duże znaczenie praktyczne, gdyż umożliwia wskazanie skutecznych sposobów i strategii przezwyciężania deficytów poznawczych u osób starszych. Zagadnienie to wydaje się szczególnie istotne w obecnych czasach, gdy liczba seniorów ciągle rośnie, a utrzymanie dobrego funkcjonowania poznawczego przez jak najdłuższy okres jest korzystne zarówno z punktu widzenia jednostki, jak i całego społeczeństwa (gwarantuje lepszą jakość życia, dłuższą aktywność zawodową, zmniejsza liczbę osób potrzebujących stałej opieki oraz koszty z tym związane). 

 

Tytuł projektu: Problem funkcjonowania wielozadaniowego i radzenie sobie z przerywaniami w trakcie wykonywania zadania

Wykonawca: Laboratorium Interaktywnych Technologii

powrót