Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Technologie interaktywne

Rezygnacja w badaniach on-line

Jak sprawić, by ankietowany nie przerywał badania? Przygotowujemy publikację opartą na wynikach badań nad sposobami redukcji liczby rezygnacji uczestników przed formalnym zakończeniem procedury badawczej w badaniach prowadzonych przez internet (tzw. dropout).

Wyniki badań wskazują, że jedynie jednoczesne zastosowanie dwóch technik redukcji dropoutu – wysokiej poprzeczki i rozgrzewki, pozwala na istotną redukcję odsetka rezygnacji. Obie te metody mają zwiększać zaangażowanie badanych, sprawiając jednocześnie, że osoby, które są skłonne zrezygnować, czynią to szybko, jeszcze przed przystąpieniem do najważniejszej fazy badania.

Problematyka ta jest istotna z uwagi na jakość danych zbieranych za pomocą formularzy internetowych, która to jakość istotnie wpływa na możliwości wyciągania trafnych wniosków. Jednocześnie jest ona ściśle powiązana z wykorzystaniem narzędzi internetowych i interaktywnych do celów badań naukowych.

 

Tytuł projektu: Metodologiczne aspekty zarządzania rezygnacjami w badaniach internetowych

Wykonawca: Laboratorium Interaktywnych Technologii

powrót