Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Technologie interaktywne

Praktyki czytelnicze

Podstawowy cel projektu to opisanie praktyk czytelniczych dotyczących tekstów dostępnych za pośrednictwem urządzeń elektronicznych, szczególnie tych wyposażonych w dostęp do internetu.

Praktyki te są śledzone na trzech poziomach: kognitywnym, jakościowym i ilościowym. Chcemy spróbować zweryfikować tezę, że internet jako medium pisma zagraża praktykom głębokiego czytania i związanym z nim intelektualnym procesom umożliwiającym świadome i pełne uczestnictwo w kulturze.

Badania prowadzone są w schemacie eksperymentalnym i wykorzystują zaawansowane metody okulograficzne.

 

Tytuł projektu: Strukturalizacja wiedzy a efektywność jej przyswajania w środowiskach interaktywnych technologii internetowych

Wykonawca: Laboratorium Interaktywnych Technologii

Partner: Biblioteka Narodowa

powrót