Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Niebawem raport z badania EU Kids Online 2018

Przygoda z internetem zaczyna się bardzo wcześnie, ale jest ona zwykle dość powierzchowna – większość młodych ludzi jedynie serfuje w internecie ślizgając się po powierzchni a stosunkowo niewielu w sposób głęboki i świadomy korzysta z technologii.

Można stwierdzić, że im częściej mówimy o działaniach bogatszych, korzystnych (np. uczestniczenie w grupach, gdzie młodzi ludzie mogą rozwijać swoje zainteresowania, uczenie się za pomocą internetu, działanie na rzecz społeczności lokalnej, pomaganie komuś), tym mniej jest młodych ludzi, którzy je realizują. Najwięcej jest działań prostych, biernych, związanych z rozrywką – dzieci i nastolatki wykorzystują internet głównie do oglądania filmików, teledysków, słuchania muzyki. Taki obraz polskich dzieci i nastolatków w sieci wyłania się z raportu z badania EU Kids Online 2018.

Nasi badacze z Laboratorium Interaktywnych Technologii byli w zespole badawczym, który pod kierunkiem profesora Uniwersytetu Adama Mickiewicza dr. hab. Jacka Pyżalskiego, zrealizował polską część tego badania. Swoje badania prowadzili jako część międzynarodowego zespołu realizującego projekt EU Kids Online 2018. Powstał już raport z badania i lada chwila udostępnimy go do pobrania.