Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Global Impact Challenge rozstrzygnięty

eDrop – inteligentny gadżet, który pomaga na co dzień korzystać z wody w sposób bardziej świadomy i racjonalny – to rozwiązanie, które wygrało II edycję Global Impact Challenge – konkursu dla startupów technologicznych. eDrop rywalizował nie tylko z projektami Polaków – w tym roku do konkursu stanęli przedstawiciele także innych krajów Europy Środowo-Wschodniej. Formułę konkursu stworzył jeden z najważniejszych amerykańskich think-tanków edukacyjnych z obszaru nowych technologii, Singularity University (SU) z San Francisco.

- Do finału wyłoniliśmy 10 startupów o ogromnym potencjale, które zgodnie z filozofią Singularity University – „Make the World a Better Place” – w ciągu 10 lat mogą zmienić życie miliarda ludzi. To potężne wyzwanie, ale udało nam się takie startupy znaleźć – mówi Jowita Michalska, CEO Fundacji Digital University, organizatora konkursu, wyłącznego przedstawiciela Singularity University w Polsce.
 - Razem z Sebastianem Kulczykiem z InCredibles nagrodziliśmy projekt eDrop, ponieważ odpowiada na rozwiązanie problemu, jakim jest nadmierne zużycie wody. Nie tylko w Polsce zaczyna być to gigantycznym problemem, w wielu krajach świata również. Niewiele się mówi o tym, że w Polsce poziom wód gruntowych jest na poziomie wód gruntowych Egiptu.

eDrop wymyślił Jakub Świerk – biorąc prysznic stwierdził, że brakuje mu narzędzia, które w prosty sposób zwizualizowałoby, ile wody zużywamy podczas swoich codziennych aktywności w łazience lub kuchni. Stworzył więc niewielkie urządzenie, które po założeniu na kran liczy ilość zużytej wody.  Dedykowana aplikacja uświadamia użytkownika, ile wody zużywa, edukuje i motywuje go do oszczędzania wody, a tym samym do oszczędzania pieniędzy w budżecie domowym, a w skali globalnej – do ochrony środowiska. Dodatkową motywacją do bardziej racjonalnego używania wody jest możliwość wejścia do społeczności zrzeszającej wszystkich użytkowników eDrop'a na całym świecie – dzięki temu każdy, kto redukuje zużycie wody za pomocą eDrop'a, może być częścią wielkiej akcji globalnego oszczędzania wody.

- Wybór tegorocznego zwycięzcy był nie lada wyzwaniem ze względu na bardzo wysoki poziom prezentowanych pomysłów. Postawiliśmy na prosty, przyjazny, pożyteczny projekt o globalnym potencjale realizacji. eDrop może być jednym z narzędzi które sprawi, że oszczędzanie najcenniejszego zasobu ludzkości, czyli wody, stanie się wymiernemówi Sebastian Kulczyk, partner i sponsor główny konkursu, absolwent Singularity University, twórca programu akceleracyjno-mentoringowego InCredibles.

Laureat otrzymał nagrody typu smart – nie zastrzyk gotówki, ale zastrzyk wiedzy, wsparcie mentorów z całego świata i możliwość rozwinięcia biznesu na skalę globalną. Jakub Świerk weźmie udział w Global Startup Program – kilkutygodniowym programie inkubacyjnym w Dolinie Krzemowej oraz w trzeciej edycji InCredibles Sebastiana Kulczyka, w ramach której wyjedzie do Google for Startups w Londynie na 2-dniową sesję z mentorami i inwestorami. Pojedzie też na największą europejską konferencję dla startupów Slush w Helsinkach.

- Uczestnictwo w konkursie GIC pozwoli mieć nadzieję na pozyskanie finansowania na dalszy rozwój, zweryfikowanie modelu biznesowego z partnerami na rynkach globalnych, ale przede wszystkim dostęp do międzynarodowej sieci kontaktów, które pozwolą nabrać szerokich perspektyw na rozwój – mówi zwycięzca tegorocznego GIC.

Konkurs Global Impact Challenge był wydarzeniem towarzyszącym konferencji Masetrs&Robots, która odbywała się od 7 do 9 października 2019 r. w Warszawie. Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy był patronem honorowym konferencji, a portal, którego jesteśmy wydawcą, sztucznainteligencja.org.pl – patronem medialnym.

Strona konkursu: www.su.org/gic/poland-2019/
Organizator: www.digitaluniversity.pl

Tekst na podstawie informacji prasowej organizatora.

Zdjęcie: Digital University (zwycięzca GIC w towarzystwie członków jury)