Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Analizy statystyczne i ewaluacja

Efektywność instytucji naukowych

projekt archiwalny

Celem przedsięwzięcia, w które zaangażowaliśmy się w 2007 roku, była budowa kultury ewaluacji w publicznych jednostkach naukowych, w szczególności pod względem skuteczności wykorzystania środków finansowych z 6. i 7. Programu Ramowego.

Projekt objął uczelnie, placówki Polskiej Akademii Nauk, instytuty badawcze, inne organizacje korzystające lub zamierzające wówczas korzystać z funduszy badawczych Unii Europejskiej, a także instytucje publiczne zaangażowane w zarządzanie tymi funduszami.

Wyniki prowadzonych analiz dotyczących ewaluacji udziału polskich naukowców w 6. Programie Ramowym opracowano w formie publikacji, popularyzowano je również w jednostkach naukowych i instytucjach publicznych. Podczas  cyklicznych konferencji w czterech polskich miastach (Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław) zainteresowanym przekazywano rekomendacje na temat możliwości zwiększenia efektywności udziału w programach badawczych UE, usprawniania procesu ewaluacji w 7. Programie Ramowym, podnoszenia świadomości społecznej w obszarze zrozumienia potrzeby prowadzenia działań ewaluacyjnych wykorzystania środków publicznych.

 

Tytuł projektu: Upowszechnianie wyników ewaluacji efektywności finansowej udziału polskich instytucji naukowych w 6. Programie Ramowym

Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Środki Przejściowe 2005 „Wielosektorowy Projekt Wzmocnienia Zdolności Administracyjnych″, komponent 6 „Wzmocnienie zdolności ewaluacyjnych w sektorze publicznym”.

powrót