Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celu świadczenia usług i w celach statystycznych. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce, w jej ustawieniach. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies, kliknij „Zamknij”. Jeżeli nie wyrażasz zgody – zmień ustawienia swojej przeglądarki.Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce cookies.

Zamknij informację o cookies
.

Ośrodek  Przetwarzania  Informacji  –  Państwowy  Instytut  Badawczy

Wydawnictwa

Naukowiec w relacjach z biznesem. Uwarunkowania transferu wiedzy w Polsce

Dr Marzena Feldy, Anna Knapińska, Maciej Ostaszewski, Marta M. Rószkiewicz, Aldona Tomczyńska, Barbara Warzybok

Monografia opisuje przepływ wiedzy między światem akademickim a sektorem gospodarczym, a także czynniki determinujące poszczególne wymiary współpracy badaczy z przedsiębiorstwami.

Tematyka publikacji wpisuje się w aktualne debaty nad rolą polskich jednostek naukowych w rozwoju innowacyjności naszego kraju. Podstawową oś publikacji wyznaczają opracowane modele statystyczne, które pozwoliły zebrać wiedzę o: 

  • natężeniu współpracy naukowców z przedsiębiorcami;
  • cechach charakteryzujących reprezentantów środowiska naukowego podejmujących współpracę z przedsiębiorstwami różnej wielkości;
  • czynnikach zwiększających skłonność naukowców do wykorzystywania nowoczesnych mechanizmów transferu wiedzy. 

Dzięki zgromadzonemu materiałowi możliwe było zidentyfikowanie barier transferu wiedzy w Polsce, a także stworzenie listy kierunków badań, które potencjalnie przekładają się na wzrost gospodarczy. Wreszcie, w pracy przedstawiono wyzwania stojące przed twórcami polityki naukowej i innowacyjnej.

Monografia może być przyczynkiem do dyskusji o postulowanych zmianach w obszarze sposobów zarządzania jednostkami naukowymi i kierowania rozwojem własnej kariery naukowej. Tworzona była z myślą o potrzebach administracji publicznej i władz instytucji naukowych, ale powinna zainteresować także naukowców utrzymujących kontakty z biznesem. Poza tym może ona stanowić pomoc dla teoretyków i praktyków gospodarczych oraz studentów kierunków ekonomicznych. 

Publikacja jest efektem pracy zespołu Laboratorium Analiz Statystycznych i Ewaluacji.

 

Załączniki:



powrót